SVAR PÅ ERA FRÅGOR

Hur långa är ni?
Jag är 168 cm och Danne är 177 cm 

Vad känner du att du är mest rädd över förlossningen? Rädd för smärtan?
Att du ska spricka eller något sånt, gulsot? Eller liknande?

Jag har faktiskt inte funderat så mycket över just förlossningen. Jag tar dagen
som den kommer just nu, och ser för tillfället bara förlossningen som en positiv sak - jag
ska ju faktiskt möta mitt barn för första gången den dagen. Smärtan är jag ju omedveten 
om, därför känns det onödigt att spekulera om just det. Ont kommer det göra, det vet jag, och
ut ska hon så det är bara att köra. Klart att rädslan att ens barn inte ska vara friskt finns. Det
skulle ju vara det värsta som skulle kunna hända. Gulsot eller vad det än skulle kunna vara.

Hur tycker Daniel det är att bli pappa? Är han mest orolig, glad eller förvirrad?
Han säger att han är glad och nervös.

Vad kommer eran flicka heta i andranamn? & vilket efternamn?
Hon kommer heta Sandra i andranamn efter mig och Wernersson i efternamn!

Hur mycket pengar har du/ni lagt ut?
Oj, vilken svår fråga. Nu var jag tvungen att räkna lite. Mellan 15-20 000 kommer vi nog
landa på när vi är klara. Men då måste jag poängtera att vi köpt allting nytt. Vi ville det och
tyckte att det var viktigt. Man kan ju landa på betydligt mycket mindre om man bara vill! :)

Hur har du tänkt dig att tiden precis efter att barnet har kommit kommer att vara?
Förmodligen helt fantastisk. Man kommer ju få ställa om hela ens vardag och liv helt och
hållet. Man kommer ju från och med den dagen ha ett enormt stort ansvar. Man ska vara mamma
resten av livet och se till någon annans behov och inte längre sitt egna. Det kommer nog bli betydligt
mycket mindre sömn, rutinerna kommer att ändras och allt kommer vara SÅ mycket lyckligare.
Det verkar ju som att vi har en livlig liten tös i magen som gillar att vara uppe om kvällarna! Så
kan väl redan nu börja ställa in mig på att vända och vrida lite på dygnet. Vi får väl se! 

Hur gammal var din mamma när hon fick dig?
Om jag räknar rätt så var hon 26 år.

Hur tror du att ditt barn kommer se ut, om du fick gissa?
Det mest spännande tycker jag också! Det sägs ju att första barnet blir likt pappan, men det
är väl också en sak som kommer visas med tiden. Jag tror att hon kommer få Daniels bruna
ögon eftersom det är dominant mot mina blå, och så kommer hon nog ha vitt, lockigt hår. 
Det är nog nästan garanterat eftersom både jag och Daniel hade det när vi var små.  Så det
är mina gissningar. Bruna ögon och vitt lockigt hår. Vad tror ni?

Vart kommer flickan troligtvis döpas?
Hon ska döpas på Händelöp! (En liten ö? udde?) som finns här i Västervik för de som inte vet.

Är du rädd att din sambo och du kommer bli trötta på varandra efter en tid, då det är mycket
att göra och tidiga mornar och gå upp mitt i nätterna?
Nej det tror jag inte. Jag tror att vi kommer slåss om vem som ska ha henne hela tiden. Haha!
Både jag och Daniel är mycket kärleksfulla människor och är inte den typen som bråkar. Faktum är
att vi under våra 2 år tillsammans inte har bråkat en enda gång. Små tjaffs har förekommit, men inte mer
än så. Vi är ganska lika i vårat tycke, så vi brukar lösa saker ganska snabbt utan bråk. Visst kommer
man säkert vara trött och irriterad när det blir för mycket, men det är smällar man får ta. Det hör ju till.

Kommer flickan att få några syskon längre fram?
Absolut, med betoning på längre fram. Vi båda vill ha en liten plutt till.

Vem kommer vara med under födseln?
Daniel bara. Jag vill inte ha massa spekulanter när jag ligger och föder, haha.

Har du alltid tänkt att du ska bli ung mamma?
Absout inte! Sa bara för nått halvår sedan att jag inte ville ha barn förrän jag minst 25 år, men tider
ändras och ibland händer det oväntade saker. Jag vet inte heller om jag ska kalla mig "ung mamma"
eftersom jag nästan är 23 när hon kommer, men det är ju vad man anser vara ungt. Men nu är det
iallafall det bästa som någonsin hänt mig, och jag ångrar mig inte en sekund. Är mer än redo!

Ska ni bo kvar i samma lägenhet när bebisen kommer?
Yes! Sålänge hon är liten och inte kräver mer yta så känner vi att det är ganska smart med tanke
på att mammapenningen inte är så kaxigt precis. Vår plan är att flytta till nästa sommar/höst. Vi
vill då bo i tvåvåningslägenhet med liten uteplats, nästan som ett radhus, men ändå inte.

Kommer ni båda vara föräldralediga?
Vi har tänkt att ta ut dubbeldagar första 30 dagarna, sedan är det jag som ska vara hemma hela
tiden på grund av flera orsaker. Bland annat får jag mer pengar. Sedan har han 30 dagar till att ta
ut när han känner att han vill sedan. Det får han avgöra själv när han vill. Vi får se om han ens kommer
att ha ett jobb i höst eftersom där han jobbar kommer att lägga ner förmodligen, och då kommer han få
gå på a-kassa och ändå vara hemma med oss. Vi får se vad som händer på den fronten. Det löser sig!

Vad ska ni göra om det brister mellan dig och danne igen?
Bara jävligt dum fråga? Om vi inte skulle vara säkra på varandra skulle vi inte valt att skaffa barn?
Och inte går man och planerar för vad som skulle hända om det skulle spricka? Det vore bara dumt.

Hur kan ni vara säkra på att det är en tjej? Det är lätt att se fel på ultraljudet, och det blir en kille?
Det var två barnmorskor som bekräftade att det var en tjej, plus att vi såg det själva. Dom skulle inte
sagt något om de inte var säkra på vad de såg. Det var tydligt och väldigt sent ultraljud. Gjorde det så
sent som i vecka 20. Men OM det skulle bli en kille skulle det absolut inte göra mig någonting, det skulle
vara det minsta jag skulle bry mig om. Bara att köpa lite nya kläder. Kommer det ut en frisk knodd är jag nöjd.


Kommentarer
Madeleine

sv: Ja det förstår jag :) Ska bli så roligt att se alla fina bilder ^^

2012-04-26 @ 16:23:21
URL: http://dolliblond.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0