Svar på kommentar

Man blir så glad hur uppspelt och förväntansfull du är över graviditeten och bebisen! Skulle vara kul om du berätta mer om hur det var att få reda på att vara gravid och hur ni båda tog det? Hur kom det sig att du tog ett test? Fanns det tvivel? Det måste det ha funnits med.. Elr? Hur tog Daniel det hela? :)

Svar: Tack så mycket! Klart man är uppspelt, man ska ju få ett barn?! :) Jag berättade om det typ det första jag gjorde i denna bloggen då det hände, men nu har det inte känts så angeläget, men jag berättar mer än gärna. Jag hade mått dåligt av mina p-piller och vi bestämde oss för att jag skulle skita i att hämta ut nya, och om det hände nått så hände det, men vi hade inte förväntat oss att det skulle hända SÅ snabbt! Blev tydligen gravid nästan direkt. Fem dagar efter BM (beräknad mens) så förstod jag att något inte var som det skulle. Skickade efter två grav-test och fick hem dem på torsdagen 22/12. Eftersom morgonurinet visar tydligare valde jag att jag skulle göra det på morgonen nästa dag. Vaknade tidigt och Danne hade åkt till jobbet. Gick in på toan och kissade på stickan, och där var dom, de två små strecken. Jag kan faktiskt inte berätta hur jag kände, för det var en sån känslostorm. Det går inte förklara, och jag tror för att för några minuter hade man alla tankar i huvudet man kunde ha. Även om jag visste att det var möjligt så var jag absolut inte beredd på att det skulle hända så snabbt. Ringde och pratade med mamma, grät, skrattade, kollade in i väggen, grät lite till. Hon var så sjukt mycket mer stöttande än vad jag trodde. Sa att det bara var vi som kunde bestämma om vi skulle behålla det eller inte och att vi kommer bli bra föräldrar om vi valde att behålla det. Självklart var detta inget allternativ. Klart vi skulle behålla det. Det var ju inte helt "oplanerat", men inte heller planerat. Skickade ett sms till Danne och sa att han skulle bli pappa. Han trodde inte på mig, men förstod snabbt att det var sant. Chockade skulle jag väl säga att vi blev, men jävligt glada. Dannes föräldrar blev helt stört glada, började gråta och sa att det var den bästa julklappen de kunde få. Så NEJ! Det fanns aldrig några tvivel eftersom vi själva valde det! Det var den bästa julklappen vi kunde ha fått och nu väntar vi spänt på att våran dotter ska titta ut. Halva tiden har gått, nu ska vi bara vänta in den andra halvan! <3 (Undra varför detta inlägget fick annorlunda textstil?) Hur som helst, hoppas du fick svar på din fråga! :)


Kommentarer
Anonym

Åh vad roligt att du svarade på denna fråga, jag var inne och kollade på vad folk hade skrivit till dig och fick syn på denna och tänkte hoppas hon svarar... och du, sjukt roligt att följa dig och bebisen!

2012-04-04 @ 22:06:13
Anonym

Tack för ditt svar! Blev mkt längre än jag hade väntat mig!!,

Som jag skrev också, du kommer bli en toppen mamma!!:)

2012-04-05 @ 10:34:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0