Tandläkarångest, rån & sommarjobb

Först och främst vill jag säga tack tack tack TACK för era fina kommentarer. Det spelar ingen roll om det är någon som kommenterar anonymt, men alla dessa fina ord. Ni vet inte hur glad det gör mig när ni säger att jag kommer bli en fin mamma, att jag verkar sköta allt bra, osvosv. Det är det allra viktigaste för mig. Att jag blir. För det är det enda som betyder något just nu. Anstränger mig så hårt för att vara mentalt och materiellt förberedd på mitt barn. Alltid velat ge mitt barn allt den behöver. Att den får ha fina saker, att den får all tid och kärlek som finns, att den får växa upp i en bra miljö. Jag känner att vi har både ekonomi och hjärta till detta. Det känns bra. Precis så jag alltid velat att det ska kännas när man ska skaffa barn. Vi kommer kunna ge detta lilla livet ett bra liv. Det är jag övertygad om, och det är det som betyder mest för mig just nu.

Dagen kan jag säga har varit som en berg och dalbana. Jag har sällan sällan ångest över någonting, men just när det kommer till tandläkare så går jag med det i en vecka innan jag ska dit. Idag skulle jag laga klart min rotfyllning. Det började med en tandvärk förra våren, och jag gick flera gånger och de sa att de inte var något, men till slut när jag nästan DOG av smärtan bestämde de sig att rotfylla den. Alla dessa gånger man skulle laga den provosoriskt och blabla. Tog tusen år, men nu blev det klart. När hon sedan talade om för mig att det kommer att kosta 4 tusen och att jag även ska på en vanlig kontroll nästa vecka för ännu 500 kronor var det som om någon smällde mig på käften. Betalde senast igår våran barnvagn för 6 tusen. Fyyy! Betalde av 500 spänn och fick resterande 4 tusen på avbetalning. Om jag har något nästa vecka kommer jag dö. På riktigt. Jag har inte råd att göra nått mer just nu. Men jag bestämde mig för att det inte skulle förstöra min dag. Jag har ju trotts allt sparade pengar som jag kan ta av, även om det suger, och det finns så mycket viktigare saker för mig att fokusera på just nu att jag bestämde mig för att lämna det bakom mig.

Kom till jobbet och fick reda på att jag får jobba i sommar (YES TYP!) som har varit en stor klump i magen för att jag inte visste om jag skulle ha några pengar just under sommaren. Kommer ha min anställning nu, som förövrigt förmodligen kommer öka till 100%, fram till 6 Juli, och sedan resten av sommaren fram till 6 Augusti jobbar jag på sommarstängningen. Alltså kommer jag kunna ta det lugnt de sista 2 veckorna innan lilltjejen kommer till jorden. Perfekt planering. Hoppas jag kan jobba så länge! Nu är penga problemet löst, och även försäkrat mig om bra föräldrapenning! Jobbat 12 timmar idag så måste verkligen sova snart. Imorgon är sista dagen innan ledigt i 4 dagar! Så välbehövligt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0