19 dagar kvar!

Då var vi under 20 sträcket mina damer och herrar. Känns fruktansvärt härligt måste jag säga. Det sjuka är att de faktiskt inte känns som att hon någonsin kommer att komma ut. Vi kan ha henne här imorgon, men också om en månad. Men om en månad är hon garanterat här i princip. Rätt sjukt. Det går liksom inte in. Ju närmre det beräknade datumet vi kommer, desto mer börjar jag tro att vi får gå över tiden. Har ställt in mig på det nu, så slipper man bli besviken. Jag menar, ut kommer hon ju tillslut iallafall. Tror inte man ska stirra sig blind på dagen D, för då blir man nog lite knäpp. Hon kommer när hon kommer, även om det känns overkligt. Dagen har förövrigt spenderats på Hallmare med lite fika och en knagglig väg dit. Ständiga sammandragningar och förvärkar. Nu ligger vi bara och degar. Ska väl börja med maten snart och sedan blir kvällen lugn. Imorgon ska vi kika och Daniels fotbollsmatch. Som sagt, det gäller att hålla sig sysselsatt, iallafall i den mån man kan och orkar!



Kommentarer
Anonym

Något som är toppen att göra såhär när det närmar sig är att baka bullar och dylikt så man har frysen full tills bebben kommit.. När alla släktingar kmr och hälsar på, matlådor är också verkligen super att ha.. För jag lovar, första tiden har man inte så mycket tid över för sådant, man glömmer även bort att äta själv, och då kommer du vara så glad att du gjorde dom där matlådorna, några minuter i micron och du hinner både käka och vila medans bebben sover;)

2012-08-04 @ 19:57:31
Anonym

Lugnet innan stormen nu då..;)

2012-08-04 @ 19:58:42
Sandra

Jag har sån tur som har världens finaste sambo och pappa till bebis som alltid lagar mat här hemma ;) Han får fixa det där!! Jag är inte så mycket för att värma käk faktiskt. Har turen att han kommer vara hemma med mig första månaden iallafall :) Baka är jag svindålig på också! Men det är en smart idé!! Ja, de är väl lugnet innan stormen! Haha :)

2012-08-04 @ 20:05:04
URL: http://textavkarlek.blogg.se/
Sofia

Ja oftast går man ju över tiden med första, jag är helt övertygad om att min lilla kommer tidigare, inte mycket men kanske en vecka :) men bara för det lär jag gå över!
Haha ja förhoppningsvis kommer hon ut i alla fall :)

2012-08-05 @ 12:28:14
URL: http://fiadenfina.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0