Akta er för valrossen!

Vank, vank, vank. Vankar som en liten anka. Eller liten och liten vet jag inte. Som en gigantisk ankamamma. Fick skjuts till jobbet idag för att jag skulle hämta ut mitt nya legitimation hos polisen innan jobbet och ja, det resulterade ju i att jag var tvungen att gå hem sen när jag slutade jobba. Det är en bra bit, och som höggravid så är det ganska jobbigt, faktiskt. Tar ca 30 min UTAN mage, så ja var väl hemma efter 45 min, svettig och förbannad. Blev lugn lika snabbt igen när jag såg att jag hade en kall cola i kylen. MMM! Måste nog försöka lugna ner mig några hekton. Har fått en jävla massa sammandragningar och ont från och till, men jag har så svårt att sitta still. Tog tag i disken när jag väl druckit upp min cola, fast det var Daniels hög enbart för att jag var rastlös och han inte är hemma (vi diskar varannan gång). Och när jag ändå hade gjort de tyckte jag att jag skulle fortsätta med allt annat, som att plocka in tvätt, sätta igång en ny maskin och städa ur skåpen med handdukar och sängkläder, vika om det och TADA! va fint det blev. Fattar inte själv hur jag orkar. Fyra dagar kvar på jobbet nu, iallafall på Tallen, sedan tar jag en veckas semester innan jag fortsätter på sommarstängningen 3 veckor. Säger sedan adjöss och går på mammaledighet. Längtar inte ett dugg... eller? Såååå, jag har bestämt att efter 3 Augusti är du mer än välkommen när du vill, men senast 23:e! Drömma kan man!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0