Allting inköpt! Frid.

Åhåhåhåhå. Nu har vi köpt PRECIS ALLT inför L's ankomst. Hade ju som sagt bara blöjorna kvar och det inhandlade vi två paket idag. Lite ovisst eftersom vi inte vet vad hon kommer väga så körde på säkra kort. 2-4 kilos blöjor till en början. Tror inte vi kommer få en bebis över 4 kg och det kan lika gärna vara en liten på under 3 kg, så det blev det till en början. Så himla små och söta. Har ganska mycket tycke angående blöjor just för att jag arbetar på förskola. Liberos blöjor kommer jag alltid att köpa. Bättre än Pampers, och definitivt bättre än alla b-märken som finns. Dom läcker och har sig. Betalar hellre mer för bättre kvalité och comfort för barnet. Dock så satt jag igår och kollade på vårat lilla badrum och undrade hurfan vi ska få plats med skötbädden på tvättmaskinen. Det kommer inte gå kom jag underfun med. Inte tillräckligt med space för att byta och alldeles för litet för bebisen, så bestämde oss för ett skötbord på badkaret för att spara plats och få något bättre än det vi redan tänkt oss, så nu är det på väg hem till oss. Blir nog hur bra som helst. Ska köpa lite korgar och grejer att ha blöjor och tvättlappar i som man kan ställa under också så kommer det bli kalasbra. Så nu är det fröjd i mitt mammahjärta. Det enda som är kvar är att tvätta om sängkläderna och packa BB-väskan, men det väntar jag några veckor med. Exakt 50 dagar idag tills hon är beräknad. Sjukt. Tänker hela tiden "nästa månad är BF". Kan inte fatta. Allt har känts som en evighetsresa utan ände, men nu är vi snart i mål. Börjar bli smått nervös. Låg och inte kunde sova igår för alla tankar snurrade runt. Var inte så glad när jag vaknade av väckarklockan vid 6 och hade fått alldeles för lite sömn. Är det inte RLS eller förvärkar är det något annat. Typiskt!

Underbar dag på jobbet. Solsken och har turen att jobba utomhus såhär års. Fått lite färg faktiskt, men känner mig fortfarande likblek mot alla som legat på stranden. På fredag börjar min semester i en vecka och det ska naturligtvis regna hela den veckan. Skräll. Kanske bra i och för sig. Behöver nog vila för att orka jobba sista tre veckorna. Dock fattar jag inte själv vart jag får all energi ifrån. Är förvisso jävligt envis, men har aldrig frid nog för att slå mig ner och ta de lugnt. Ligger hellre och solar och badar på min semester fast jag är i princip höggravid än att ligga hemma och låta livet rinna iväg. Hur som helst, efter jobbet åkte jag och Daniel ner på stan och tog oss en glass i hamnen, sedan vidare till hemköp för att handla grillat till kvällen. Sedan vidare till lager och handla ett par nya leggings (det enda förrutom mjukisar som jag kommer i, suck) och nu står karln och grillar kycklingfiléer i vitlöksmarinad, majs, och kluftpotatis. MMM! Efterrätt blir jordgubbar och glass. Allt detta ska avnjutas på balkongen. Underbara liv! Underbara sommar! Bara en enda sak som fattas nu. Vårat lilla mirakel, och allt vore perfekt!



Kommentarer
Elin

Åh, dom där har vi på jobbet! Dom är så sjukt små och söta. Har passat alla bebisar jag har förlöst i alla fall

2012-07-04 @ 22:45:36
Ulrika Emini

Blöjor behöver vi också handla nu. Jag tycker verkligen det är en djungel! Vi har inte så mycket pengar så egentligen skulle vi behöva vara snåla, men tanken på euroshopper på min lilla skatts rumpa skär lite i hjärtat...
Libero verkar vara hållbart, bra tips! :)

2012-07-05 @ 00:19:29
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se
amanda

Alls barn passar i olika blöjor :)
mina små har haft libero upp till 2:an sen har vi kört willys egna på ronja, till lias kör vi ica basic då de är dom ända som
passar han :)

lycka till me allt!

2012-07-05 @ 11:15:07
Nicole

Det där med blöjor är verkligen en "smaksak", vi är mer Pampers-freaks ;-) Det är de blöjor som suttit bäst på våra barn och hållit torrt och tätt :-)Spännande, snart har ni er lilla prinsessa hos er :-) Får önska er lycka till med allt!

2012-07-06 @ 10:23:37
URL: http://minbebis.com/blogg/nicolemelin


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0