EN (!!!!!!) månad till BF

Hur sjukt är det inte??!?!?!? HUR SJUKT. Om en månad eller innan är jag troligtvis mamma. Vår lilla bebis räknas som klar nästa vecka! Åååååååh. Jag längtar så jag håller på att bli tokig. Jag kan inte sova om kvällarna för jag ligger och tänker, jag viker om dom små kläderna tuuuusen gånger om, och nu håller jag på att tvätta om sängkläderna en sista gång innan hon kommer! BB-väskan står packad och i princip klar för en sväng till förlossningen och jag bara sitter och väntar in att få ont. Att man ens kan sitta och vänta på en sån smärta? Men jag är SÅ redo! Inte ett dugg rädd, utan bara jävligt lycklig att det är så snart. Man är så tung och otymplig. Snart kan jag ha mina kläder igen, snart kan jag sova på mage igen, snart slipper jag ha ont, SNART ÄR VÅR DOTTER HÄR. Jag gråter. Flera gånger om dagen nu, för jag är så lycklig. Jag kan inte fatta det, och det kommer jag nog inte göra förrän hon ligger på mitt bröst. Vad man kan älska någon så mycket som man aldrig träffat. Daniel börjar bli nervös. Bara det är ett tecken på att det är nära. 31 dagar, en månad, 4 veckor. Kanske innan? Vanligast är mellan vecka 38 och 42. Jag menar, 38?! Jag är ju där om 2 veckor. Shit. Jag dör.


Kommentarer
Anonym

Heej!
Ni verkar ju vara mer än väl förbereda på att ert barn ska komma. Har ni bestämt om något senare, typ flytta till större, vilken skola, när/om dagis? Sånna saker?

2012-07-23 @ 20:11:14
Sandra

Hej! Ja, vi är så redo vi kan bli! Vi håller på att söka större lägenheter, men det är inte det allra lättaste att få, så får se när det blir flytt, men hoppas på att flytta till en 3a tills nästa sommar iallafall! Förskolan får man väl anpassa efter vart man kommer bo just då, men bor vi kvar i de här trakterna kommer jag garanterat att ställa henne i kö till Gullvivan! :)

2012-07-23 @ 20:23:57
URL: http://textavkarlek.blogg.se/
Elin #806

Nej, dö inte! Haha :)

2012-07-24 @ 01:58:38
URL: http://littleramona.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0