Jobbvecka 1 av 3 - check!

Då var det fredag, och jag har klarat av en av tre jobbveckor. Känns skönt. Är ganska slappt om man jämför med den vanliga verksamheten. Äldre barn också, så det är inte det där "lyfta och byta blöja hela tiden". Det vi sysslar med är att kolla på teater, dricka massa kaffe, gör ansiktsmålningar på barnen, plockar blåbär och bakar kakor eller bara är på gården där barnen sköter sig själva i stort sett. Helt okej sista jobbveckor för en höggravid helt enkelt. Dock kollade en kollega på mig idag och sa: "Sandra, jag tror inte att du kommer jobba två veckor till om jag kollar på din mage". Hon menade på att det ser ut som jag ska föda när som med min stora hängbuk. Det blev ett litet wakeup-call. Två veckor? Nä, så nära tror jag inte det är, men det är inte heller omöjligt. Shit, vi är snart i mål. Vi har snart ett barn hoss oss. Kommer inte fatta det förrän hon kommer upp på bröstet. 

Efter jobbet tog Danne och jag en sväng på stan. Fick med mig en pyjamas till lillan som jag kollat på innan. En rosa Bamse-pyjamas med moln på, precis som täcket i hennes spjälsäng. Kommer matcha fint den lilla damen. Daniels famor ringde även också och sa att hon kommer över med ännu mer stickat. Jag blir som vanligt som på julafton. Hon kommer alltid med så mycket fint!!!! Hon är så duktig och vi har sån tur att ha någon som gör sånt fint. Jag blev absolut lika glad denna gång! Helt otroligt hur hon får ihop så söta saker. Så personligt och ingen annan som har det. Perfekt! Imorgon ska jag ut och äta med ett gäng tjejer och fira sofie som fyller systemålder. Tiden går alldeles för fort. Känns som igår hon satt och sa att hon fyllde 18 om två år. Haha! Ska hur som helst bli jättetrevligt. Hoppas ni får en fin helg! Själv ska jag vila så mycket som möjligt så jag orkar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0