Hormondjävul

Ooooh, det är helt stört hur lätt man bränner till när alla hormoner spelar en ett spratt. Min bärbara dator fick idag för sig att inte fungera mera, skit samma tänkte ja tills jag kom på att jag inte kunde logga in på försäkringskassans hemsida på Daniels stationära. Skulle jag behöva betala flera tusen för en ny dator BARA för att jag ska kunna se min föräldrapenning? Svor nog tusen gånger, pillade omkring och lyckades tillslut med all lättnad fixa inlogget på Daniels dator också. Så nu slipper jag lägga ut massa pengar på en ny dator som jag egentligen inte ens behöver. Dom används bättre till annat. Har fått ihop en hel del tills jag går hem på mammaledigt som jag tänkt ha till detta ett/ett och ett halvt året jag kommer vara hemma, eftersom de inte är alls katigt att gå hemma. Bra att ha en hel del back-up pengar om det skulle krisa någon gång eller om man vill gära något speciellt med snuttan. Unnar mig sällan något själv längre, utan all fokus är på henne. Annars då? Jobb imorgon igen, som vanligt. Helgerna springer iväg och denna veckan jobbar jag 4 dagar, sedan är jag ledig i 4. Välbehövligt. Min kropp är ganska mör.


Kommentarer
Moncan

ohh.. vet precis hur de är. Hormonerna e nog de värsta i graviditeten. Som styr o förstör för en o ställer till de! Men hoppas allt löser sig :)! Tänkte fråga när jag ändå är här och skriver, när börjar man ta ledigt med jobb o så? Alltså dom här korta perioderna, du vet jobba 2. ledig 2.. ungefär eller hur de nu ligger till? :P

2012-06-17 @ 17:41:14
URL: http://vwgolf.blogg.se/
Moncan

Jag tänkte mera på detta ja läste att man börja arbeta mindre o mindre timmar/dagar ju mer gravid man blir eller man nu ska kalla det :P. Vad jobbar du som förresten :D inte riktigt läst någonstans eller så har jag missat helt!



Eftersom jag jobbar som bilmek o fastighetsskötare så e ja lite orolig hur länge ja orkar, ja känner ju att ja orkar nu utan problem men man vet ju inte egentligen hur kroppen mår då den spökar. :P hur mycke får man ungefär i föräldrarpenning om man tjänar 15 tusen? ( alltså efter skatt. ca 18 innan)? :O eller e de jätte olika?

2012-06-17 @ 18:30:02
URL: http://vwgolf.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0