Sötaste stickade

Åååååh, jag älskar stickat. Speciellt när det är gjort speciellt till oss. Daniels farmor är en klippa på att sticka och virka och idag fick vi hämta finaste kläderna som hon gjort. En söt rosa kofta med luva och öron, små "converse-tofflor" och sedan en annan kofta med mössa och raggisar till. Hon håller på med en filt till i samma variant, och även en ny beställning jag gjort. En lila och vit pippitröja med matchande sånna tofflor till och sedan en rosa och vit kofta med massa små söta får på. Kommer bli så sjukt sött! Jag smälter lite när jag tänker på att hon ska ha de på sig! Evigt tacksam! Hon älskar att sticka och får alla garner gratis för hon gör skyltexemplar nere på stan till en garnaffär, och jag är mer än glad att ta emot. Kommer nog bli överöst med sånt här fint. Vi är lyckligt lottade. Även fårskinnet under fick vi idag, fast av min mamma. Hon tyckte inte att vi skulle ha något fake-skit så hon fixade ett äkta till oss som vi kan ha i vagnen. Underbara människor vi har runtom oss. Blir helt varm i hjärtat! Förresten så fyller min fina karl år idag, så vi har varit och firat honom. Blir en myskväll med svenska jordgubbar och annat gott ikväll.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0