"Jag är en puppa"

Livet blir vad man gör det till, helt klart. Att denna måndagen inleddes med bra väder och en fantastisk vacker syn på lönepappret gjorde ju inte saken värre. Telefonen ringde klockan 7 då två till personal från kotten var magsjuka. Där har vi det. Var där en dag förra veckan och lyckades bli smittad. Hur som helst, så fick jag jobba extra 3,5 timma idag, då jag egentligen skulle haft sovmorgon. Det gjorde jag gärna, eftersom jag var sjuk två dagar förra veckan. Dagen rullade förbi och så var den jobbmåndagen klar.

Tog cykeln till Janne banan för att höra om barnvagnen. Hur lång tid det skulle ta för en BRIO Happy att levereras och när man borde beställa den. Tur som vi har var bara leveranstiden en vecka från att man beställde den och gav en handpenning, så där kunde jag luta mig bakåt och vänta på lite bättre tider. Skulle bara ta en massa plats att köpa den redan, så vi har bestämt oss för att beställa en i Maj, och begär leverans i Juni någon gång. Blir lagom! Åkte sedan vidare ner på stan för att inhandla en BabyBjörn bärsele. Svart och röd, precis som babysittern. Jättefin! Busfrö kan vara en klippa ibland. Nästan oanvänd och ett mycket bra pris. Gick runt på stan i mina egna små tankar, och fick i farten med mig ett par vinröda converse-skor, ett par ljusblåa jeans med dragkedja nertill och en lååång vit kofta till mig själv. Fick lite smått ångest, som vanligt när jag handlar till mig själv, som snabbt gick över när jag insåg att jag kunde spara hela 7 tusen spänn till sparkontot denna månaden. Så nu är jag mer belåten än har dåligt samvete. Hämtade även ut första paketet från H&M som kommit med bebis kläder. Oh så sött. Danne är på bättringsvägen också. Han ligger här ihopvirad, säger att han är en puppa och äter piggelin. Det går bra nu!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0