Musik quiz & kaffe

Efter jobbet idag så hängde jag med käre, saknade Hanna och Emma. Blev att trycka en burgare på corner och sedan vidare ner på stan för att dricka kaffe. Var i brist på annat med på ett musik quiz som tydligen handlade om melodifestivalen? Emma var en klippa och kammade hem allting till vårat lag, vilket resulterade i två styck bio biljetter till Bettan! Titanic i 3D skulle det tydligen bjudas på. Lät nästan som vi vunnit en miljon...

Fick en anonym fråga om vi var överrens om att ta reda på könet redan från början, och JA! Är mitt svar, haha! Både jag och Daniel är så sjukt nyfikna så vi skulle inte kunna hålla oss. Egentligen är det helt orelevant i våra ögon, vilket kön det blir, men det är så himla mycket lättare att planera när man vet vad det blir. Det är absolut inte det som jag tycker är den "stora överraskningen" som alla säger att ovetandet av könet är, jag tycker att det är hur barnet ser ut. Om man tex gör ett 3D ultraljud tycker jag det är mycket "värre" än att veta könet, för då kan man ju se precis hur barnet ser ut. Det är det som är själva överraskningen enligt mig. Att kunna se hur det ser ut när det väl kommer ut, vem den är lik, vad den har ärvt från en själv osv. Så vi skiter fullständigt i vad det är egentligen, bara barnet är friskt. Det blir bara mer personligt att kunna kalla den ett namn (vilket jag inte kommer berätta här förrän barnet är fött, men som redan är klart) och att kunna planera inköp lite bättre för allt idag är så könsrelaterat tyvärr.

P.S Vecka 20 imorgon = HALVVÄGS! Lovar er en magbild denna veckan. 2 veckor sedan sist. Tror ni kommer se skaplig skillnad. Det gör jag. Nu går det undan!




Kommentarer
Sandra

"att kunna planera inköp lite bättre för allt idag är så könsrelaterat tyvärr."

Frågan är dock varför är det könsrelaterat? Jag tror att din uppfattning av att "allt" det är så könsrelaterat idag beror på ditt tankesätt. Att du uppfattar allt som könsrelaterat inte att "allt" är det... Det är ju dina personliga referenser som sätter upp ramarna för könsrelaterade saker, inte omvärlden. Bara en tanke :D

2012-03-28 @ 22:31:32
Sandra

Visste att någon skulle kommentera detta! Jag själv HATAR när man säger att ett visst kön inte kan ha en viss färg, för jag är tvärtom. Men är det en rosa tröja har den oftast vollanger, rosetter, blommor osv och är det blått är det oftast bilar osv. Allting hänger på detaljerna. Så jag ser det. Tycker själv det är synd eftersom jag gärna sätter på dom alla färger utan att se det som "könsfördelat"

2012-03-28 @ 22:54:28
URL: http://textavkarlek.blogg.se/
Anonym

Håller helt med dig om det där med 3D ultraljud. Tycker att det avslöjar för mycket.

Vi har inte tagit reda på kön denna gång. Nästa barn vill jag nog ta reda på det. Tror jag :)

2012-03-28 @ 22:56:05
URL: http://jochp.blogg.se/
Sandra

"en är det en rosa tröja har den oftast vollanger, rosetter, blommor osv och är det blått är det oftast bilar osv. " OCH? Vad spelar det för roll?! :D

2012-03-28 @ 23:25:20
Sandra

"en är det en rosa tröja har den oftast vollanger, rosetter, blommor osv och är det blått är det oftast bilar osv." OCH? Vad spelar det för roll?! :D

2012-03-28 @ 23:27:32
Sandra

Ja, om du ser det så så har vi olika smak på kläder. Om jag fick en kille skulle jag inte klä den i rosa vollanger precis, men de är ju upp till var och en

2012-03-28 @ 23:44:14
URL: http://textavkarlek.blogg.se/
Anonym

Roliga kommentarer, haha.

Ville bara säga lycka till på RUL(?) idag :D

2012-03-29 @ 08:58:13
Sandra

Tack anonym, men det är imorgon! Jag ser fram emot det jätte mycket!

2012-03-29 @ 09:27:55
URL: http://textavkarlek.blogg.se/
Anonym

På vilket sätt har "olika smak" med saken att göra? Det handlar ju endast om att det inte är accepterat i samhället för en pojke att ha rosa vollanger på sig inte om smak. Min smak kan vara att jag gillar vollanger punkt, inte att jag gillar vollanger på pojkar. Könet har inget med kläderna att göra. Sedan om man själv väljer att inte ha vollanger på en pojke så är det helt ok, men inte att säga att man är tvärtom och skylla det på samhället.

2012-03-29 @ 16:13:23
Sandra

Jag förstår vad du menar, och jag dömmer absolut inte om pojkar skulle ha vollanger och rosetter eller om tjejer skulle ha bilar på tröjorna, men jag säger att jag själv inte skulle sätta på mitt barn det, och att det är lättare att planera köp idag om man vet könet för det är så pass "indelat". Pojkavdelning, Flickavdeling osv över lag. Och att det mesta av "detaljer" för vilket kön det "tillhör". Jag har köpt en hel del på killavdelning nu. Blått. Massa blått som jag tänker använda även om det blir en tjej, men menar mest att det är så EXTREMT på allting

2012-03-29 @ 16:44:49
URL: http://textavkarlek.blogg.se/
Sandra

Ok :D Jag tror att ert barn kommer att trivas i blått oavsett kön! :)

2012-03-29 @ 16:59:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0