100 dagar kvar & färdigbäddad säng!

Som ni ser på min nedräknare till vänster så är det exakt 100 dagar kvar tills snuttis kommer till världen. Imorgon är det alltså tvåsiffrigt! Sweet as hell. Börjar bli ordentligt jobbigt och idag visste jag nästan inte vart jag skulle ta vägen. Det har hållt på att krampa/tryckt som fasen i höger sida mage på mig, precis under revbenet. Blev så pass på stan att jag vek mig dubbel och vi var tvugna att vända hem. Som tur är ska vi ju till barnmorskan imorgon så ska prata med henne om det. Förmodligen så är det liten som ligger och trycker på något fruktansvärt. Vi får se vad hon säger. Hann iallafall med en fika och lite fynd på stan. Denna gången var det pappa Daniel som stolt gick ut ur affären med jacka och jag bara råkade få med mig en söt djur-body. Åkte hem till svärföräldrarna för Daniel skulle hjälpa dem att olja verandan. Själv slog jag mig till ro på solbädden med mitt magont, drack cola och solade lite med Rambo vid fötterna. Hundar är bra häftiga. Han såg väl och kände på sig att jag hade ont, så han låg och vaktade mig och när jag gick någonstans så var han precis bakom hela tiden. Åt pizza och fick sedan skjuts hem. Bäddade klart sängen och blev mer än nöjd. Nu är det klart, och barbapapa sitter fint på kanten och väntar med oss. Nu fattas det bara en bebis. Får lov att tvätta om allt en gång till framöver, men det är ju hur mysigt som helst att ha det framme och klart att titta på! Vi längtar som tokar efter dig nu älskling!! Men kände efter idag att det gärna får dröja ett tag till innan du kommer ut. Väx klart först är du snäll. Hoppas denna värken försvinner snart. Imorgon är det som sagt barnmorskan som gäller. Ska för första gången lyssna på hennes hjärtljud och mäta magen och se hur stor hon är. Tror även babygymey & babyskyddet kommer imorgon!




Kommentarer
Therese

Åh va glad jag blev när jag hittade en blogg där personen är beräknad nästan samtidigt som mig! Jag är beräknad 2 september och vi ska oxå få en liten prinsessa :)

2012-05-15 @ 21:53:44
URL: http://tisskisset.blogg.se/
Bebilainen

Åh vad mysigt med bäddad säng. Jag suger lite på karamellen, men snart är det nog dags!

2012-05-24 @ 17:24:28
URL: http://minbebis.com/blogg/bebilainen
Emelie

Så fint! Vi väntar också på att få inreda med spjälsäng och sånt, men vi flyttar på onsdag till hus så vi får vänta :) Så efter det ska jag börja!

2012-05-24 @ 21:16:01
URL: http://alskadfranforstastund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0