Får rynkor i förtid av detta

Åååååååh. Kan man inte bara få landa och ta de lugnt någon gång. Nu är det allt styr med föräldrapenningen. För det första så har jag inte fått min inkomstblankett ännu, FAST jag ringde för 6 dagar sedan och då sa dom att den skickades???? Konstigt att den inte kommit fram på så lång tid. För det andra så är det inte min arbetsgivare som har mina lönebesked, utan ringde till vår administratör, som ÄNNU en gång skickade mig vidare till en löneperson. Det är tydligen hon som ska skriva i min inkomst. Så nu ska jag få blanketten, skicka den till henne, hon ska fylla i den, skicka tillbaka den, SEN får jag skicka den till försäkringskassan som räknar ut ett snitt. Inte ett dugg invecklat. Och hoppas verkligen den processen går fort. Vill bara kunna ta de lugnt nu. Någon annan med erfarenheter? Dela gärna med dig, för detta krångel gör mig galen. Egentligen är det inte mycket mer att göra än att vänta in den där förbannade blanketten, skicka den och vänta in den igen och sedan skicka iväg den och vänta svar. Är bara ganska otålig och oroar mig för allt, så vill ha de ur världen. Jaja. Det löser sig väl. Jag är nog ute i god tid iallafall. Ska bli spännande att se hur lite pengar man har att röra sig med sedan. Tur att kärlek och tid är mycket viktigare.


Kommentarer
Therese

Blää för försäkringskassan! :(

2012-05-29 @ 10:01:57
Therese

Oj. Såg att jag bara fyllt i min mail. Det var jag som blää´ade fk;)

2012-05-29 @ 10:02:35
URL: http://tisskisset.blogg.se/
sara

Jag blir inte klok på det där heller. Har försökt läsa på på f-kassans hemsida men gissar att de bara är att följa med och ta allt eftersom tiden går. Läste på en annan blogg att hon fick vänta 1 månad påp sina papper. Skickade in mina förra veckan så jag lär väl oxå få vänta :(



ta hand om dig. :)

2012-05-29 @ 16:33:02
URL: http://williams.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0