Helgen + nytt till hjärtat!

Helgen har som vanligt sagt swiiish, och så var det söndag igen! Jag och Danne satte oss på bussen till Jönköping och pappa i fredags vid 4 tiden och anlände strax innan 8 på kvällen. Rekommenderas inte när man har ett tryck på lungorna och måste sitta som en hösäck! Blev iallafall upphämtade, och sedan blev det pizzatime och massa tjöt. Blev inte mycket mer än så, utan la oss i ganska hyffsad tid. Gick upp på lördagen och åt frukost och sedan tog jag och Lillemor en promenad till torget en snabbis innan vi gick ner på stan. Där fick lillan en liten söt pyamas med uppblåsbara ballong-figurer på av henne. Så söt! Gick vidare med pappa och Danne till stan och gick in på den sötaste och mysigaste affären, Lilla violen! Helt fantastiska grejer. Ville verkligen ha ALLTING! Bestämde mig tillslut för en mobil till vagnen med pingu och två "dregglisar" som ser ut som bandanas. Mycket nöjd! Väl nere på stan fyndade jag ett par ljusa jeans till mig själv (kommer ju inte i de gamla längre) och två baslinnen. Tog en dricka på Twin City tillsammans med Britt och sedan begav vi oss hem för lite mat. Gick sedan till Daniel (min storebror) och Nadja som fick sin bebis för drygt en vecka sedan och fick hålla och snuffsa på den. Helt sjukt att man snart kommer ha en egen sån liten. Det går inte upp för mig!! Men det fick mig verkligen att längta ÄNNU mer! Trodde inte det gick. Vilket underverk. Ena veckan liggen den i magen, och andra är den ute. Hur får dom plats? Han hade inte fått något namn ännu. Tog en fika och åkte hem. Hann vara där en snabbis innan vi begav oss ner för vårat bokade bord på SOYA. Min absoluta favorit restaurang där man äter mongolisk bufé som man får plocka själv och de steker direkt. MMMM! Mätta och belåtna gick vi hem, pratade, lyssnade på musik och gick och la oss. Idag passade jag på att hämta en gratis babybox på babyproffsen, eftersom det inte finns hos oss. Fick lite skedar, nappflaska, skallra och lite blöjor. Hittade även BÄSTA uppfinningen någonsin! Har aldrig sett det innan. "Bed rocker" från BRIO. Det är små gummibollar med fjädring man sätter under sängen så kan man gunga spjälsängen! Klippte den direkt och åkte nöjda med bussen hem! Supermysig helg! Nu längtar jag redan till nästa helg - IKEA!



Kommentarer
Rebecca

Den Pingumobilen har vi med :) Pingu är fantastisk! :) har nu bäddat och allt med tema pingu :) Förutom vagnen som fick bli barbapappa :)

2012-05-07 @ 12:13:21
URL: http://frumattheos.webblogg.se/
Rebecca

Jag har funderar på sånna tassar men känner att jag vill vänta då vi dels ska sätta fast spjälsängen i vår säng och ha den öppen på ena sidan så då går det ändå inte vagga den :)

2012-05-07 @ 13:34:43
URL: http://frumattheos.webblogg.se/
thess

Åh söta grejer du fått tag i! :) har oxå beställt en såndär babybox från Babyproffsen, ska hämta ut den när vi hämtar vår vagn senare :)



Trevligt med en till preggoblogg att följa, älskar dina bilder :)

2012-05-08 @ 12:58:58
URL: http://thereshanning.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0