Dagarna rullar på...

Herregud! Helt sjukt vad fort veckorna går, och vår lilla pärla bara växer och växer. Nu skrattar hon mer och mer oftare med ljud. Så härligt att höra. Hon ÄLSKAR när man svingar henne från sida till sida. Då kommer det stora ljudliga skratt. Antar att det är samma sugande känsla i magen som att gunga, så det ska bli fantastisk roligt när man kan sätta henne i en. Kommer nog bli en hit. Hon ler även för fulla muggar och sovrutinerna är vi helt sjukt bortskämda med. Runt klockan sju är det sovdags, och det tycker även hon. Somnar så gott nästan direkt. Idag räckte det med att jag la ner henne så sov hon! Första passet sover hon nästan alltid 19.00-23.00 innan det är dags för lite krubb. Detta gör att hon somnar i tid innan att bli övertrött och jag o Daniel får kvällen för oss själva. Lagom vid 23 snåret då hon vaknar lägger vi oss, matar henne igen och sedan brukar hon sova mellan 23.30-04.30, mat igen och somnar sedan om till cirka 9-10. Om hon vaknar innan brukar hon få komma och mysa i sängen med oss. Så jag kan säga att sova, det gör jag mer nu än innan jag fick barn helt klart! Har inget att klaga på. Alla får sova långa sammanhängande timmar och hon somnar om direkt igen när hon fått mat! Sedan är det fulla leenden resten av dagen, förrutom några powernaps på någon halvtimme 1-2 ggr om dagen. Hon liksom fattar när det är kväll och ska sova längre. Har en dygnsrythm. Fruktansvärt skönt! Så tips till nyblivna mammor: försök få rutiner snabbt! Det tjänar alla på! :)

Imorgon ska vi ner och färdigställa faderskapet. Tydligen hade de inte gjorts än? Fast vi redan varit där och skrivit på. Märkte detta genom att hon fortfarande hette Samuelsson, fast vi skickade in för 2 månader sedan att hon skulle heta Wernersson efter Daniel. Aja, får hoppas hon är där så vi kan fixa det. På torsdag ska jag både sätta in spiralen och va på BVC med Livia för vägning och mätning. Det sistnämnda är betydligt mycket mer lockande. Livrädd för spiralen. Helvete. MEN, jag överlever nog efter mitt hemska nageltrång. För en gångs skull ser det ut att bli bra nu, efter många om och men, så snart ska jag skaffa gymkort och svettas massvis!

Nahe, babbel babbel! Nu ska jag nog krypa ner i sängen och ha lite ångest för alla kostnader som ligger och gnager denna månaden. Tur att man snart fyller år och får lite extra klirr i kassan...


Kommentarer
Therese

Jag har oxå nageltrång :( AJ!!

2012-11-06 @ 23:02:03
URL: http://tisskisset.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0