En skrikeftermiddag & en mysmorgon

Snacka om kontrast. Igår var Livia inte alls på humör. Allt berodde först och främst på övertrötthet. Vi gick upp klockan 9, och sedan var hon vaken i princip hela dagen, förrutom ca 2 timmar då hon sov i vagnen när vi var på stan. Var nere på BVC och damen går upp bra i vikt och längd. Min bebis försvinner sakta men säkert. 4610 gram och 55,5 cm stor är hon nu. Gick som sagt på stan, köpte en "mina föra året-bok" och nya minifom droppar på apoteket, sedan gick jag hem och fikade med Sofie. Det blev inte den roligaste studen då Livia skrek i princip hela tiden. Var inte det lättaste att söva henne när hon var så uppe i varv, men tillslut gav hon sig och deckade. Sov bra inatt gjorde hon minsann, men det är inte så konstigt kanske? Vaknade 2 gånger, åt och somnade snabbt om. Imorse var det en helt annan bebis, som för första gången gav mig ett leende i respons, inte bara reflexmässigt, och när hon väl börjat, fortsatte hon med det flera gånger. Mitt mammahjärta smälte lite! Nu ligger hon och sover och Daniel jobbar en sväng. Senare kommer svärmor/farmor och myser lite, annars blir det bara en lugn dag. Tror det behövs efter igår. Imorgon är det tydligen en marknad på stan som vi skulle ner och kika på. Hoppas jag har en snäll och lugn dotter så man kan slappna av lite. Snart är hon en månad. Galet!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0