Hemofer

Nu har jag fått tag i järntabletter. Fyyy! Hatar att svälja tabletter overlag, och så står det att man ska äta 3-4 st om dagen när man är gravid?! Hur ska man komma ihåg det? Det lär bli ett stort uppdrag för mig. Tyckte det var svårt att ens komma ihåg att ta ETT p piller om dagen innan. Får ta det i samband med måltider och försöka få det som en vana. Ska ju trots allt äta det resten av tiden ut. Tydligen ska man ju bli jävligt hård i magen också. Tjoho! Antar att det är min tur att må lite skunk av graviditeten, jag som mått oförskämt bra hittills. 

Hur som haver så har vi blivit av med våran inneboende för några timmar sedan. Katten alltså. Så nu har vi städat iordning hela lägenheten och det känns fräscht och fint igen. Gårdagen var suverän med god mat, badtunna och bastu med min familj + bekanta. Om några timmar bär det av till Händelöp för lite käk och sedan vidare till Wernerssons för kvällen. Ska känna och klämma lite på vagnen igen. Hah! Åh, jag är så nöjd med den. Nu vill jag verkligen att tiden ska springa iväg. Denna långa väntan på något så fint. Vill ha våran dotter här nu. Får snällt vänta i ca 4,5 månad till innan vi får se henne!


Kommentarer
Nicole

Hej Sandra!

Måste ju gratulera till lilla miraklet! Så kul :-)

Angående just detta inlägg,så jaa.. Man blir inte alltför mysig i magen av järntabletter, hehe ;-)

2012-04-08 @ 17:28:21
URL: http://nicolethetroll.blogg.se/
Elin #806

Åh, ska själv höra med BM på tisdag om järntabletter. Just nu så tar jag en folsyretablett och två st omega3 tabletter till frukosten :)

2012-04-08 @ 21:52:16
URL: http://littleramona.blogg.se/
Rebecca

Testa Niferex, då tar du endast en om dagen!



Svar på din kommentar: det blev en ergobaby för mig då både jag och min man har sånna ryggproblem så kände att det var värt att lägga ut lite extra för att få en ergonomisk för barn och bärare. Sen hittade jag även en begagnad fast ny så blev ändå ett bra pris på den :)

2012-04-10 @ 21:19:14
URL: http://frumattheos.webblogg.se/
Sara

Hejsan!

Va inne på sidan blimamma.se och såg din lilla video på bebisen i magen. Så mysigt!! jag och min sambo ska också få en liten i början av augusti :)

Tänkte bara tipsa om järntabletterna Niferex. jag äter dessa, och tar en varannan dag för att jag hade rätt bra värden. Men oftast äter man en varje dag. Min mage fungerar rätt bra :P Tänkte bara så du slipper äta så många tabletter varje dag. Hoppas allt går bra :)

2012-04-18 @ 13:46:31
URL: http://saralorentzson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0