Jag spricker!

Ouuff! Det stämde ju att man kunde bli skev i magen av järntabletterna iallfall. Hur fan ska man palla äta dom här i flera månader? Man kan ju förfan inte skita (ursäkta informationen) men så frustrerande! Man blir ju helt förstoppad. Har tryckt i mig en jävla massa katrinplommon & linfrön i fil nu och hoppas på att det lättar upp det lite. Inte nog med det! Magen växer så in i bomben just nu. Helt galet! Känns som jag ska spricka när som helst. Det spänner runt naveln och jag vet inte hur jag ska sitta längre för att det ska vara bekvämt. Detta är dock bara mysigt. Inte det med järntabletterna, utan det andra. Igår skrämde lilla hjärtat slag på sin mamma genom att inte sparka på hela dagen. Tjöt som en liten gris och oroade mig direkt, men när jag lagt mig senare så kickade hon igång och blev helt galen istället. Hela dagen idag har hon varit igång också! SKÖNT! Du får inte skrämma mamma sådär! Tydligen ska det vara någon "lugn period" mellan rutn vecka 22-24 läste jag. Känns ju tryggt att veta.

Igår var jag & Lina nere på stan och tog en latte och snackade skit. Längesedan man sågs så det var sjukt trevligt. Gick förbi Åhlens som var den enda affären öppen och hittade världens sötaste väska. Har någon crush på barbapapa, så blev helt såld. Denna ska hon ha till dagis så småning om. Fick med mig en liten söt grön klänning också, bara för att. Lite större storlek dock, men det är bra att hon har någonting att växa i. FÖRRESTEN, jag drömde inatt att hon var en HAN! fan va chockad jag blev. Så nu har jag gått hela dagen och tänkt att "tänk om det kommer ut en kille nu?" Läst massa att det har blivit fel kön när det kommit ut. Hoppas han passar i rosa isåfall! Haha!! Nää, det ska nog bli en liten tös. Jag såg det klart och tydligt innan de ens avslöjade det, och det var två barnmorskor i samma rum som konstaterade samma sak. De skulle bli MYCKET förvånade om det INTE var en tjej. Men kul med spekulationer bara. Tiden rusar förövrigt förbi. Snart vecka 22. Helt stört!




Kommentarer
Nina

Din blogg är himla mysig att läsa, känslan att snart bli mamma måste vara helt underbar:)

2012-04-11 @ 11:11:40
Sandra

Åh tack snälla! :) Ja, de måste vara det mest underbara som finns. Känna sin lilla bebis röra sig i magen och spekulera om hur hon kommer se ut :) Längtar som tusan efter henne!!

2012-04-11 @ 19:27:14
URL: http://textavkarlek.blogg.se/
Erica

Va sött :)!

2012-04-11 @ 21:14:01
Sophia

Haha, jag har också tänkt tanken.. "tänk om det inte är en han, tänk om det kommer ut en tjej?" Blir det så så kan vi byta kläder med varandra ;) Underbart söt liten ryggsäck :)

2012-04-12 @ 10:25:07
URL: http://tokcocos.blogspot.se/
Elin #806

Jag verkar ha en lite lugnare tjej i magen, eller så gillar hon att sparka mig i ryggen så jag inte känner. För jag känner henne typ varannan dag. Eller de två senaste dagarna har hon sparkats som tusan. Men tror jag känner mer de dagar då jag är ledig och sitter still mer. Min karl sover eller är inte med mig när det sparkar.. typiskt! Bara en av mina närmaste vänner som känt henne :)



Åh, jag är också inne på Barbapappa! Och mumin :) Och sen allt som är rock och häftigt. Haha. Sötaste ryggan (Y)



Ha det bra :)

2012-04-12 @ 10:40:19
URL: http://littleramona.blogg.se/
CARRO

Har letat efter en barbapapa väska i evigheter till min lilla, hennes absoluta favvo så blev helt överlycklig när jag såg den här inne hos dig! Supermysig blogg förresten, lycka till med bebis i magen! :) Kram

2012-05-13 @ 22:26:39
URL: http://wcarro.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0