Min fina är så duktig!

Är så stolt över Daniel! Häromdagen när vi satt i bilen hem från Hallmare fick han ett plötsligt ryck - han skulle benemig skaffa körkort och ha en Audi. Igår var vi på traktikskolan och köpte faser så han kunde sitta hemma och plugga nu när bebisen snart kommer som är registrerade till trafikskolans inloggning och uppgifter. Han har suttit med det oavbrutet och är nu klar med C fasen sedan igår!! Så duktig! Om han fortsätter i denna takten känns det ju fantastiskt lovande. Viktigt att någon av oss har ett körkort sedan när bebisen har kommit till världen, så slipper man vara så beroende av någon annan. Han var ute och körde igår och så hoppas vi att han kan köra en hel del samt några lektioner med körskolan så ska han nog håva in det där kortet inom en snar framtid. Med den kämparglöden och viljan kommer han ha det snart, det är jag övertygad om!

Förrutom det går vi bara i väntans tider just nu. Idag har jag spenderat tiden med att storstäda lägenheten, så nu både luktar det gott och skiner rent i varje hörn här hemma. Vill att det ska vara rent och hygieniskt när vi kommer hem med den lilla skruttan, så nu ska allt som dras fram ställas tillbaka. Det kan ju faktiskt dra igång när som helst. På torsdag är det exakt 2 veckor kvar till BF. Tiden springer iväg samtidigt som den går så långsamt. Om en liten stund ska vi till Händelöp och fika. Förresten har jag världens förvärkar från och till, mestadels på kvällen. Trodde att det skulle sätta igång igår - igen. Det är nog bra att kroppen förbereder sig iallafall, så får vi se när hon slutar retas och vill komma ut på riktigt!


Kommentarer
Julia

Nu är det nära för dig:)! Själv har jag 9 dagar kvar. Känns helt sjukt. Det närmar sig med stormsteg men ändå går tiden så jävla långsamt. Har också värkar från och till och blir skitglad och väntar sen på en till men den kommer ju aldrig, haha. Saknar mitt gamla smidiga jag även om magen är mysig.

2012-08-07 @ 16:33:55
Lina

Duktigt av din kille :) min man fick också ett ryck när vi skulle ha barn och tog körkört 1 ½ mån efter att hon kom. Samma dag som värkarna satte igång hade han sin risketta och var på kurs på bilskolan samtidigt som han hade sms kontakt med mig för att kolla hur det gick med värkarna :P direkt när han var klar på kursen åkte vi till BB och han övningskörde då jag var hans handledare :P

2012-08-08 @ 21:02:39
URL: http://rocktroll.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0