Svar på era frågor

Kände du när hon fixerade sig och kändes det annorlunda efteråt? :)
Ja, jag kände absolut när hon fixerade sig! Det stacks och var obehagligt "där nere"
och jag har nu svårare att gå, eftersom hon ligger och trycker så långt ner. Det man
kan anmärka på som är skillnad mer, är väl att man kan andas bättre nu!

Hur kom ni fram till namnet livia?..du pratade så mycket om ett ovanligt namn?
Det är fint livia, men man hade väntat sig något annat.
Haha, jaha? Vad ska man svara på den frågan? Jag tycker inte Livia är så speciellt vanligt, och
inte heller så ovanligt. Vi kom fram till det genom att det var det enda vi var överrens om. Satt
och spekulerade om namn strax efter julafton. Satt och kollade sidor med namn och det föll oss
i smaken. Resten har vi varit oense om. Jag har gillat namnen Enya, Embla och Himla också, och
Daniel gillade Lowa, men det var inget vi var överrens om, så det var självklart att det var en Livia 
sen när hon hela tiden levde upp till sitt namn. Rörde mycket på sig och var en livlig krabat.

Var det ett gemensamt beslut att bli gravida? eller "bara blev det" ?
Jag mådde dåligt av mina p-piller så vi bestämde att jag skulle skita i att ta dom, och om
det hände så gjorde det. Dock trodde vi inte att det skulle gå så fort som det gjorde!

Hur länge hade du varit utan preventivmedel innan du blev gravid? :)
Som sagt, det gick fort. Slutade med dom och i slutet på månaden kom ingen mens!

Hur tänker ni kring förlossningen? hur har ni förberett er tillsammans?
Vi har inte tänkt så mycket kring den, för man vet aldrig hur det kommer bli, så det
får bli som det blir. Vi har väskan och babyskyddet packat och förberett, alla sängkläder
och kläder tvättade och klara för att användas, och ja, allt här hemma är klart!

Kommer du fortsätta med bloggandet när den lille har bestämt sig att dyka upp?
Ja, det är min tanke. Sedan vet jag inte om bloggen kommer vara öppen för allmänheten
eller om jag kommer sätta lösenord på den så bara de jag vet läser den kan se bilderna.

Du verkar vara väldigt lugn, känner du ingen rädsla alls inför att bli mamma och förlossning osv? 
Jag är ganska lugn av mig som person, sedan har jag ju faktiskt ingen aning om vad som väntar mig.
Allting är nytt och främmande och jag vet inte vad jag har att se fram emot, så jag tar allt med ro och
låter det som händer hända! Allt för med sig en erfarenhet & jag kan inte yttra mig förrän efteråt.

Kan vi inte få se en helkroppsbild på dig med magen?
Jag la ju upp en senast förra veckan när vi var ute på sjön? :)



Kommentarer
Anonym

Enya är fint, men embla är ju jättefint!, och himla med! Det har jag nog inte hört förut ;), hehe förlåt men gud vad härligtatt ni inte valde lowa, alla bebisar och småtjejer heter lowa elr tuva..
Låter som ni har en liten livia :) blir nog en vacker liten sessa!

2012-08-01 @ 20:19:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0