DEN VACKRASTE STUDEN I LIVET

Man kan inte ens förklara i ord hur STORT det är att se sitt barn för första gången. Jag har nog inte riktigt fattat förrän nu att det växer en sån liten vacker skapelse i min mage. Ett underverk. Vill gråta bara jag tänker på det. Barnmoskan sa till oss att det syntes ovanligt tydligt på bilden och det var sååå fiiiint. En riktig envis busunge om man citerar henne ordagrant. Den ville inte ligga stilla en sekund. Inte heller ligga ner. Den ville bara sitta upp och hoppa grodhopp och ha händerna i ansiktet. Tror vi såg knytet ligga och suga på tummen. Barnmoskan tyckte att vi skulle kolla sen när den fötts om den fortfarande gillade att ha händerna nära ansiktet. Annars såg allt superbra ut. TILL SLUT fick hon fram ett nackmått. Envis som den var ville den inte ligga som hon ville för att man skulle kunna se det, utan ville bara hoppa omkring, och när jag hostade var det tydligen extra kul att hoppa omkring. Lär ju kunna känna bebisen snart med tanke på alla dom karatesparkarna. Livlig och hoppig, perfekt och allt. Vårat lilla barn, våran julklapp. Vi älskar dig. Datumet var konstigt nog PRECIS det vi hade räknat på, 23 augusti så vi behövde inte flyttas en enda dag. Även KUB-testet visade att vi hade 1 chans av 22500 att barnet skulle födas med kronomosomfel. INGET kunde ha gått bättre! Jag är så lycklig. ÄLSKADE DU <3




Kommentarer
Cecilia

Vad underbart. :-)

Ingenting kan ta bort lyckorus känslan man befinner sig i över att få se sitt barn första gången på ultraljudet :-) man förstår verkligen att det är ett liv där inne. En mini mini mini människa. Det är så stort och så häftigt. Och tiden kommer gå fort, jag lovar dig. :-) Känns som det var igår vi var på första ultraljudet och nu är det nästan bara 3 veckor kvar för min del tills han är beräknad att komma ut.

Du har en fantastisk resa framför dig, och snart är du också där, i väntans tider på att ditt barn ska komma ut till världen. :-) det är underbart. :-)

2012-02-20 @ 20:45:52
URL: http://hemmahoscecilia.webblogg.se/
Lowisa

Åh, lille krabaten, så spännande :) Underbart att allt såg bra ut!

2012-02-20 @ 22:19:11
Hanna

Så härligt att allt gick bra och att det lilla busfröet såg ut att ha det bra där inne :) Kul för er!

2012-02-21 @ 11:37:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0