5730 gram & 58 centimeter

Sååå stor är våran prinsessa för tillfället. När vi satt i väntrummet var det andra bebisar som kunde hålla upp nacken och förmodligen var en hel del äldre än Livia som typ var hälften så stora? Haha. Vi har nog allt en stor tjej konstaterade jag när våran barnmorska sa "får hon BARA bröstmjölk?". Skitsamma. Huvudsaken är att hon är nöjd och mår bra! :) Fick även för första gången frågan om jag vill gå till psykolog för att bearbeta min förlossning. Har hållt allt inne och bara att hon tog upp det med mig fick mig att nästan börja gråta. Inser nog att jag kanske behöver det eftersom det blev så känsligt så fort jag pratade om det. Ska först och främst på min efterkontroll då de ska kolla att jag läkt ordentligt få gå egenom min förlossningsjournal steg för steg vad som egentligen hände eftersom jag fått så dålig information. Känns skönt när någon tar upp det och tar mig på allvar.

Livia sov förresten hela natten i sin säng inatt igen. Även just nu. Hon gillar det o sover mycket bättre. Helt underbart. Vaknar enbart en gång och vill ha mat, läggs ner där igen och somnar om! Vid sju imorse tyckte vi att hon skulle komma och morgonmys (hon hade ju ändå sovit 12 timmar då). Hon åt och somnade om lika fort igen. Vid tio fick vi väcka henne så vi skulle hinna till BVC. Haha. Lilla sömntuta. Sjukt tacksam att vi fått en bebis som alltid sover så bra. Då orkar man vara en pigg och glad förälder på dagarna! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0