Att skapa rutiner

Vill först och främst bara tacka för alla stöttande ord från höger och vänster angående förra inlägget! Det betyder mycket!

Idag sov Livia till 10.15 och dagen innan det 10.45! Snacka om att man får passa på att njuta när det kommer sånna dagar! Idag har jag bestämt mig för att nu ska vi börja med lite nattrutiner. Ska försöka få Livia att sova i sin egen skull på lite regelbundna tider, för allas skull. Hon har innan sovit mellan mig och Daniel, men nu har hon börjat fara sådant så vi tycker det är säkrast så, vi får bättre sömn och även hon. Tänkte att detta kommer vi få traggla med. Tog på henne pyjamas vid 7, matade henne och la ner henne i sängen för att se hennes reaktion. Satte nappen i munnen på henne, sjöng en godnatt sång och sedan sov hon!! Det var som om hon läste mina tankar och bara gick med på det! Underbart. Hon sover fortfarande, så jag är mer än nöjd (klockan är 20.10) så det verkar ha funkat! Nöjd mamma. Får se hur natten kommer vara. Tar förgivet att det kan ta några dagar innan hon vant sig vid det. Men jag ska kämpa på och vara envis.

Imorgon tänkte jag att vi skulle ta en sväng ner till stan och lämna in Livias urvuxna kläder på busfrö. Kanske kan man få en liten peng för det, och en del går till välgörande ändamål. Fick förresten hem korten på Livia idag! Även en bodysuit som är sydd just till henne som ingen annan har. Har suttit och gjort ett album till henne idag. Börjat iallafall. Jag älskar att pyssla och dona, och än så länge är jag nöjd! Ska fortsätta tills hon blir stor. Kul att ha och spara. Nu väntar jag bara på förstoringarna! :)



Kommentarer
Elin #806

Sv: Var två veckor sedan vi var till bvc. Då hon var 6 veckor. Då vägde hon 5060 och var 58 lång :) Ska på hälsokontroll i morgon. Så då får vi se efter det :)

2012-10-24 @ 10:20:52
URL: http://littleramona.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0