Nu ska vi fota!

Hakan uppe, humöret uppe, god natts sömn och 9 dagar över tiden. Ja, det är väl hur man kan sammanfatta mitt liv  idag. Det har kommit till ett sånt stadie där jag känner att de inte spelar någon roll längre, för jag VET att om 5-6 dagar sätter dom igång mig hur eller hur och vi får äntligen träffa våran envisa bebis som har det mycket mysigt inne i magen. Stilla är hon inte heller. Känns som jag har blåmärken på alla organ som finns i kroppen, men glad är jag för det! Hon gör sig iallafall påmind om att hon lever.

Imorgon är dagen jag har gissat på att hon ska komma, 2a september. Det blev visst ingen Augustibebis för våran del. Som vi säger - bara hon är frisk och mår bra har vi ingen brådska med att få ut henne. Förmodligen behövde hon någon vecka till på sig att skaffa lite extra hull. Vi får väl se om det kommer ut en jättebebis nu när man fått gå över tiden en hel del. Man får ju räkna med några hundra gram extra. Gosiga kinder kan man väl aldrig få nog av? Önskar iallafall det sätter igång snart.

Hade tänkt att gå till en fotograf som tar bilder på nyfödda bebisar med amerikansk stil, men när priserna kom fram så ångrade jag mig snabbt. 700 spänn för EN bild på skiva. Nejtack, jag har en bra kamera och objektiv själv, så blev tippsad av Matilda som förövrigt också ska ha barn nu i dagarna om en sida där man själv kunde beställa hem söt rekvesita till bilderna. Små söta volangblöjor och huvudbonader beställde jag hem och ska försöka mig på lite söta foton i samma stil som inspiration på mammas och hennes mans inglasade, vita veranda. Kommer nog bli bra. Kanske inte som en fotograf skulle tagit dom, men bra! Bilderna är tagna från hemsidan Etsy och det är där man finner alla dessa sockersöta accessoarer.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0