Nyårsafton

Först och främst vill jag tacka för alla fina gratulationer och fina ord vi har fått angående graviditeten. Tänkte igår att jag skulle hålla det inne ett tag till, men alla dessa känslor gör att man inte VILL det. Vill kunna prata om det och berätta för folk om mitt lilla mirakel. Det värmer i hjärtat och nu är jag glad att kunna dela min glädje.

Det är lite komiskt. Häromdagen sa jag till mamma "jag är så glad att jag inte mått illa eller haft några större symptom som gjort att jag påverkats så mycket". Det skulle jag nog inte sagt. Ända sedan några dagar tillbaka har jag legat sängliggandes. Jag har ingen energi överhuvudtaget. Jag orkar på en höjd gå och äta och sen tllbaka till sängen. Även illamåendet har börjat komma, dock inte på morgonen mest som det talas om. Det kryper sig fram på kvällen konstigt nog, men inatt har det hållt i sig och jag känner mig fortfarande illamående. Man säger att gravida kvinnor får sug efter något speciellt. För mig är det filmjölk. Måste äta de hela tiden. Visserligen bra, eftersom jag har svårt att få ner mat emellanåt. Det är väl mest det som jag med nöje plågas av. SÅÅ värt det. Hoppas allt går vägen nu så det inte uppstår några komplikationer. Kan det inte bli v.12 snart så jag slipper vara orolig varje gång jag går på toaletten. Ska vara då den största risken för missfall avtar. Håller mina tummar och jag hoppas ni också gör det för att det ska förbli växande i min mage så jag får min lilla bebis tillslut.

Idag är det nyår och jag ska stanna hemma. Ingen alkohol för min del, så vi bestämde oss för att bara vara hemma och mysa. Jag orkar nog inte så mycket mer än det heller. Jag vill önska alla ett gott nytt år och grattis till världens bästa mamma som fyller år idag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0