Tillbaka på fötterna

Ursäkta min dåliga uppdatering, men har som sagt legat hemma i maginfluensa. Inte alls charmigt. Men vad kan man förvänta sig när man jobbar på ett dagis och det flyger baciller överallt?

Det är vad jag har gjort i helgen. Var hemma igår, men är nu tillbaka på jobbet. Bloggar från personalrummet på min mat rast. Hur som helst så är det kul att så många kom med namnförslag. Vissa skrev namn som man kanske tror är ovanliga, men i mina ögon som jobbar med barn är jättevanliga. Svårt det där. Jag förknippar ju namn med barn jag haft också så vissa går ju bara fetingbort. Dock så har vi redan bestämt oss för ett kill o ett tjejnamn som vi tycker om. Inget jag kommer tala om dock förrän barnet är fött. Bara kul att höra med er vad som ni tycker är fint. Har valt namn som ingen stött på innan i en verksamhet då både jag och Danne jobbar med barn och vill ha något som inte är så vanligt. Mycket barn i denna lilla spalt känner jag.

Hur som helst, tack för alla svar. Kul när man får lite respons.
Dannes farmor frågade igår om jag ville ha lovika vantar stickade till mig, och idag är dom klara! Fantastiskt. Kan behövas i denna kylan. Bra att ha en gammelfarmor som stickar fina kläder till bebis sen! Mysigt. På fredag ska vi på inskrivnings samtal på MVC och om 12 dagar ultraljud! Lycklig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0