Glad tjej!

Mötet på MVC imorse gick hur bra som helst. Barnmorskan vi fick heter Ulrica och var en ung, glad tjej som verkligen gav oss ett bra första intryck. Kändes väldigt skönt att få någon man direkt trivdes med! Hon ställde frågor och berättade lite kring tider framöver och kost/hälsa. Jag frågade efter KUB-testet och sa att det snart måste hinnas med eftersom både hon och jag tyckte att jag fick mitt samtal så sent. Har ju trots allt gått 10 veckor imorgon. Hon skrattade och sa att jag var så påläst att hon inte behövde fråga mig något, haha! Men det var bra att jag sa det och uppmärksammade detta, annars skulle det nog inte hinnas med. Fick en tid för prover nästa vecka på onsdag. Usch. hatar blodprov. Dessa prover skulle vara klara tills vårat inskrivningssamtal som kommer bli den 10/2 och hör och häpna.. ULTRALJUDET den 20/2. Tror ni att jag längtar något dit? NÄHÄ! En månad kvar tills jag får se vårat lilla mirakel ligga och sprattla i min mage. Även ett till ultra några veckor efter det, och då kan man se könet. Är så j*vla förväntansfull. Orkar inte vänta, men så sjuuukt att det ändå är så snart. Skynda skynda!! 

Fick hem en bok och ett häfte jag skulle fylla i tills nästa gång. Informations-idioten Sandra satte sig ner i soffan och plöjde hela boken. Jag kommer vara en utbildad barnmorska snart. Skrev även i häftet och väntar nu febrilt in nästa gång. Skönt att allt är igång nu! 

Imorgon går jag in i vecka 10 (9+0). Återkommer då med ny magbild och information. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0