BB-väskan!

Håller på att packa BB-väskan. Det mest väsentliga iallafall. Börjar komma ikapp mig att det är riktigt nära nu. Fick ledigt imorgon från jobbet eftersom vi var så mycket personal och lite barn, så ska ner på stan med Ella. Tänkte att jag skulle köpa på mig lite bekväma trosor att ta med mig också. Magen har börjat hänga så fruktansvärt mycket att jag börjar bli orolig. Känns annorlunda i kroppen nu, så är nästan beredd på att det ska sätta igång snart. Jag vet inte varför, men bara en känsla. Lika bra att ha väskan packad och nästan klar iallafall! Det jag har packat ner är: Kläder till liten i form av 3 pyamas, 4 bodys, 2 byxor, 2 leggings, en tjock tröja och en stickad heldress att ta hem henne i, 3 mössor, strumpor, 2 filtar, tre nappar, blöjor och tvättlappar. Till mig har jag packat ner morgonrock, två större tröjor, mjukisbyxor, strumpor, trosor, amnings-bh, amningslinne, amningsinlägg, bindor, en liten och en stor handduk, blodgruppspapper, förlossningsbrev och KAMERAN. Daniel får själv packa det han vill ha innan vi åker in, likaså toalettsaker, laddare osv. Är det något jag missat som ni som fått barn innan rekommenderar? Svårt det där med att packa tycker jag. Än sålänge är jag nöjd faktiskt. Och jävligt förväntansfull!! Nu kan du få komma när du vill lilla plutta.
 


Kommentarer
Ulrika Emini

Åh, jag kände på mig att det var nära hela vägen från vecka 37 tills förlossningsdagen som kom och gick utan bebis. Nu har jag gått 3 dagar över tiden och det känns som att det aldrig kommer att dyka upp någon bebis...
Nej nu vill jag inte vara negativ. :) Jag hoppas du har mer tur än jag! Jag känner mig bara lite grinig nu, dagarna känns som månader när det nu börjar dra över...
Lycka till! :) Kram Ulrika

2012-07-17 @ 20:21:15
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se
Rebecca

Oj vad du tar med mycket! Jag/vi använde bara en body, ett par byxor, ett par strumpor, en mössa o en filt till Levis sen var han i blöja hela tiden. Jag använde bara mina kläder när jag åkte hem sen hade jag sjukhuskläder hela tiden, mina kläder var det sista jag ville ha med blödningar och allt. Jag tror INTE du behöver ha med något mer.
Sen beror det ju på hur länge man vill/behöver stanna.

2012-07-17 @ 21:00:25
URL: http://frumattheos.webblogg.se
Anonym

Bebisfiltar kan man aldrig ha för mkt av!! dom som finns på bb är ibland så urtvättade att dom är stenhårda som papp, och filtarna blir ständigt blöta av bröstmjölk, kiss, kräk, bajs! Allra bästa bebisfiltarna är dom i ena sidan av bomull och andra i veluor tycker jag!

2012-07-17 @ 21:01:53
Anonym

Och schampo och balsam om du vill duscha! Superviktigt)Och det vill man :)

2012-07-17 @ 21:03:47
Anonym

Sköna tofflor :)

2012-07-17 @ 21:04:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0