Bra dag!!

Började dagen med att ringa till min handläggare på försäkringskassan som jag fick numret till igår. Han gjorde min dag! Från att ha gått och väntat fixade han allt MED mig via telefon. Han beslutade även att min årsinkomst skulle utgå ifrån min HELTID!!!! Åååååh, så jävla bra. Kommer alltså få jättebra föräldrapenning, kunna ta ut enbart 5 dagar i veckan och vara hemma mycket längre än vad jag trodde! Underbart!!! Nu vet jag att jag kommer kunna vara hemma ungefär 1,5 år och ändå få bra med pengar i månaden. Nu föll all tyngd från mina axlar! Har plenerat för första halvåret nu iallfall. Känns skönt! Har även haft en fika-date med fina Idah på Kafé kannan idag. Fick söta presenter till bebis! En leopardheldress och en söt body till det. SÅ fint! Tack tack tack tack. Så tacksam för allt just nu. Allt flyter på och jag är så lycklig. Nu kan jag slappna av och bara vänta in dotterns ankomst, för nu är precis allting klart! :) Så från och med den 20 Augusti börjar min föräldrapenning, så får vi se när hon vill kika ut! Nu ska vi gå ner med lite skit i källaren och städa, sedan bara ha en myskväll! Imorgon ska vi åka båt till skärgårdens dag.



Kommentarer
Sara

Skönt att du äntligen har fått besked om föräldrapenningen, och att det dessutom var ett så bra besked! :)

2012-07-13 @ 17:51:38
URL: http://escalates.blogg.se
hej hej

hej Sandra!
jag läser din blogg och tycker den är jättefin! jag ska själv ha en bebis i slutet av året och jag snappar upp lite tips här och där som du skriver om :) själv tycker jag att föräldrapenningen verkar jättesvår att reda ut, orkar inte ens börja känns det som... vi ska snart börja köpa in saker till vår lille i magen, jag undrar om du skulle kunna lägga upp en inköpslista med det som du tycker är viktigast att man har hemma (både till bebisen och till mig som mamma) när h*n kommer? har inte lyckats hitta någon bra lista och du verkar ha ganska bra koll på läget! lycka till med allt och er lilla Livia!

2012-07-14 @ 13:25:34
Anna Ylinen

Vart är den underbara "overallen" ifrån? :)

2012-07-18 @ 21:03:45
URL: http://minbebis.com/blogg/babyhilding


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0