BRIO Primo Babyskydd

Nu har jag valt att klicka hem ett nytt babyskydd. Har ända sedan vi fick hem det andra varit väldigt skeptisk till det och nu efteråt när jag läst om det så verkar det riktigt skit, och det vägrar jag att ha till mitt barn. Säkerheten är absolut det viktigaste. Hitta ett BRIO babyskydd som verkar vara bra i test och rekommenderad av andra som haft den, så det blev en sån. Den andra åker ner i källaren. Trodde den skulle vara bättre, men när vi fick hem det såg det inte alls ut som jag trodde, det är otympligt och ser skit stort och plastigt ut. Nu är jag nöjd när vi snart får hem det andra. Det kostar att ligga på topp, men det är det värt.



Kommentarer
Anonym

I längden är det faktiskt bättre med ett barnskydd som inte är så litet. för annarsmåste man byta till ett nytt bara inom ett par månader.. Och det man köper då sitter dom inte lika skönt i, och är mera upprätt,

2012-07-08 @ 22:12:22
Sandra

Ja, kanske det. Men detta skyddet är som de flesta andra, upp till 13 kg. Det är bättre att det passar det lilla barnet också än att ha ett som är för stort och otryggt.

2012-07-09 @ 10:03:16
URL: http://textavkarlek.blogg.se/
Anonym

Jo är helt toppen med som små skydden i början, som du säger då sitter dom tryggt, men dom växer ur dom super snabbt, och glöm att du kommer kunna ha det där till 13 kg ;), högst typ 7!

2012-07-09 @ 12:58:28
Sandra

Får helt enkelt köpa ett nytt sen då! Som sagt, hellre säkerhet än att vara dumsnål när de kommer till sånna här saker

2012-07-09 @ 14:04:42
URL: http://Textavkarlek.blogg.se/
Sara

Asså det är verkligen som en djungel med alla dessa babyskydd. Jag blir tokig!! Och snart är vår lill* här, och vi har fortfarande inte hittat ngt. Vi har kollat på både begagnat och nytt. Tycker det är svårt att köpa begagnat men får la se vad det blir :)

2012-07-09 @ 16:45:23
URL: http://saralorentzson.blogg.se
Matilda

Ska man gå på säkerhet ska man definitivt inte köpa begagnat om du verkligen kan försäkra dig om att den inte vatt med vid nån krock osv. Då är det värt att lägga ett par tusen på ett vettigt babyakydd!

2012-07-09 @ 16:49:57
Anonym

Tror inte det är så ofta begagnade bilskydd varit med om bilkrock.. Och dom lite lite äldre modellerna är så jäkla mkt bättre i längden! Barnet sitter mycket bättre, när dom blivit sådär 3-4 månader sitter dom helt krökt i dom nya!!
Om man köper ett nytt är det ta att välja ett som inte är " så litet och ihoptryckt"

2012-07-09 @ 21:16:17
Jeanette

Vi har fyndat ett Brio Babyskydd på Barnenshus dagen för 999 kr inkl en bas.
Våran bebis tittar ut när som helst. Bf är nu på lördag :)
Jag bloggar också om du är nyfiken.
Ha det gott och lycka till !

2012-07-16 @ 14:30:14
URL: http://zcrollans.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0