En ta-vara-på-varandra-dag

Nu är det inte långt kvar till bebis kommer, man är otymplig och det är jobbigt att ansträng sig, men det är också viktigt att man tar vara på tiden innan nu och varandra innan allt fokus hamnar på den lille. Därför bestämde jag imorse att vi skulle göra något mysigt, bara Daniel och jag. Bjöd därför med han på restaurang och vi valde att helt och hållet skita i vad de kostade och äta precis det vi ville, so we did. Blev varsin Oxfilé med pommes/stekt potatis. Mysigt och gott! Skönt att kunna komma iväg, göra något som inte är så ansträngande, men ändå fördriva tiden och bara va, uppskatta varandras sällskap och ha det bra. Detta är något vi bestämt oss för sen när hon har kommit till världen också. Att någon gång då och då skaffa barnvakt och hitta på någonting själva. Få ensamtid så man inte glömmer varandra. De tycker vi är viktigt. Men det får vänta tills jag har ammat klart. Blev en sväng in på H&M för att kolla om de hade några roliga leggings, eftersom jag inte kommer i några brallor längre. Nä, det var dåligt med det, men Daniel hittade roligaste koss-setet som vi vek oss till. Vi var bara tvugna att ha det! Klart lillan ska vara en kossa!! Nu har hon nog alla djur som finns. Haha. Borstskämda unge! Får se vad vi hittar på ikväll. Om det bara blir att dega i soffan eller om vi gör något annat. Nu ska jag iallafall trycka en liter jordgubbar. Imorgon börjar jag jobba igen.



Kommentarer
therese

Haha den där dressen köpte vi oxå igår! Så homla sööt!

2012-07-15 @ 20:28:32
URL: http://tisskisset.blogg.se
Anonym

Så sant det du skriver om ensamtid. Det kommer ni märka sen att det är så extremt viktigt, men inte ska ni vänta tills du har ammat klart?;) finns ju bröstpump?

2012-07-15 @ 20:32:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0