Måndag

Jaha! Första dagen på min semester och vädret såg ju lovande ut från start iallafall! Jag som lovat mig själv att ha en "vilo-vecka" för att samla krafterna. Mja, heter man Sandra Samuelsson så är inte de det ultimata, speciellt inte när det är bra väder. Åkte och käkade mat med Ella och mormor Barbro, och sedan for vi ner till stan Ella och ja för att fördriva tiden. Köpte en längre vinröd tröja till mig själv eftersom jag inte kommer i någonting i princip längre, och känns väääldigt onödigt att lägga pengar på mammakläder såhär typ en månad innan förlossning. Gick sedan hem i spöregnet och har sedan dess legat utslagen, men nu är jag på benen igen. Det är tufft att vara tjöck ibland! Jag ska inte klaga ändå, jag mår ju bra förövrigt!

Drömde hemskaste drömmen inatt också. Jag som varit cool-lugn inför förlossningen innan ändrade helt plötsligt åsikt. Jag kom in på förlossningen fast jag inte ens hade fått värkar eller vattnet hade gått?? Jag fick gå omkring länge tills jag fick ont i höfterna. De visade in mig på ett rum där 3 andra tjejer skulle förlösas SAMTIDIGT!? I samma rum. Jag fick DELA SÄNG med en till som skulle föda. Fy vad hemskt det var. Vi låg skavfötters och hon låg och skrek. Det pågick hela tiden, och jag kom ingen vart. De pekar på min mage och säger "du kommer inte kunna föda normalt, för du är för liten" och bestämde att jag skulle förlösas med kejsarsnitt helt plötsligt. Daniel kom inte dit, för han hade annat "viktigare" för sig. Han kom bara dit, pussade på mig och gick igen. Jag låg där med den andra tjejen och det hände aldrig någonting med mig. Usch. Vaknade av förskräckelse och sedan dess har jag insett att det är fan inte långt kvar nu. Jag kan ligga där när som helst egentligen. Inte som i drömmen tack gode gud, men där. En avlägsen släkting till mig skulle ha i samma veva som mig, och hennes vatten gick tydligen i lördags. Har inte hört nått efter det, men ja, det är nära nu. Läskigt? Jag fattar inte själv. Inom 2 månader är hon GARANTERAT här!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0