BB-kläder + blommiga byxor

Har hört att man inte ska köpa så mycket i storlek 50, men man vill ju ändå ha något så att ungen inte dränks när den ska ha på sig sina första kläder. Vad har ni för erfarenheter av detta? Om ni själva har barn, hur länge kunde era barn ha storlek 50, och hur mycket behöver man? Klickade iallafall hem byxa, body och en "overall" i storlek 50 som är tänkt att ha med till BB när hon föds. Så kunde jag inte motstå ett par söta blommiga byxor också. Dom får hon dock ha att växa i, så tog storlek 68 i dom. Så nu är ****** första kläder inköpta. Mysigt :)






Kommentarer
Anonym

Hej! Jag delar gärna med mig lite tips!

Precis jag vet alla säger detta, köp inget i storlek 50!,

- min erfarenhet har varit när min dotter föddes, jag hade faktiskt knappt något hon kunde ha dom första 2 veckorna. MEN det är sant dom växer ur fort.. Men välj ut några plagg som hon kan ha första tiden är ju lite speciellt med dom första kläderna :) det jag hade valt it till min dotter var.. För stort.. Alldeles. Just för jag köpt i storlek 56 ist för 50 bl.a. Men, en del saker kan spela in som gör att det är så olika med:



- för tidigt född

- stor bebis som kanske ligger på 4 kg + elr tom 5!



En till sak! Du ska ha mitt i sommaren, du kommer inte behöva ha så mkt kläder där i början.. Det är varmt!! Några små bodys, (gärna med kort ärm)!!"trosbyxor" , och sköna svala bomullsfiltar!

Tyvärr tror jag att den ursöta lilla overallen inte kommer komma till användning.. Om jag var du skulle jag byta den till en 68.. :)

2012-03-31 @ 20:31:22
Sandra

Tack för tipsen! Ska ha i slutet på August, kan ju även bli början på September, så jag tror jag behöver något "lite varmare". Iallafall till kallare dagar och kvällar :) Jag tänker lite samma. Har köpt nästan allt i storlek 56, men vill ha något i 50 om det blir en liten bebis, därav dessa små inköp!

2012-03-31 @ 20:59:45
URL: http://textavkarlek.blogg.se/
Anonym

Okej;) men skulle ändå ha tagit den i lite större storlek! För det är ju en toppensöt höstoverall det där..:)

Det låter bra! Några få plagg i 50 som hon kan ha på bb :) och du! Bomullsfiltar... Dessa kan man inte ha för många av i början!!

Ha med iaf 2 till bb! kan tipsa om Ullared när det gäller babyfiltar! Dom har urgulliga babyfiltar! Även märkesfiltar som "tummen" för en billig penning, så om du har vägarna förbi där hehe elr vet ngn som ska dit, be dom inhandla lite..:)

Själv tycker jag att där i början förutom några plagg då i 50 allra först att man sedan ska satsa på att ha lite i 62.. För 56 det är verkligen bara en mellanstorlek som man knappt använder.. Så ha lite i 62 också;)

2012-03-31 @ 21:40:41
Sandra

Den är ganska stor overallen, så jag tror den kan ha den lite längre, plus att jag har den i blått i 56 också!! :) Tack för alla tips!

2012-03-31 @ 22:05:55
URL: http://textavkarlek.blogg.se/
Anonym

Ah kej :) så söta dom är:) ville köpa en sån med men min dotter är för stor..:) newbie in My heart...

Är lite kul för innan hon kom så var jag som så att inte för rosa, och puttit, utan massa färg, och gärna 70 tals retro mönster!

Och visst detta är fint med, gillar det fortfarande... Men det ändrades lite när hon kom och man drogs mer till dom mer " traditionella" barnkläderna, som newbie.. Och kvaliteten är ju så bra och så skön!! Det bästa för dom små.. Så synd att dom bara har upp till storlek 68...

2012-04-01 @ 09:14:15
Ceclia

Vet inte hur mycket jag läste om att storlek 50 är alldels för litet och att man inte ska köpa något i den storleken, men jag kan bara säga att Lowe var ju stor när han föddes, 54cm och 4330g och han kan fortfarande ha storlek 50 i byxor. Vissa bodys i storlek 50 är i minsta laget så det blir mest storlek 56 i bodys, den storleken sitter jättebra på honom nu. Men i byxor har han 50/56. (Newbie byxorna tex är helt lagom och dom är i storlek 50) Sen är det verkligen jätteolika från märke till märke, vissa storlek 50 är som en 56 och tvärtom, så man får prova sig fram lite.. :-) Det går ju inte veta innan hur stor/liten/rund/smal/lång/kort bebis man får, så det bästa är väl att köpa några få basplagg i storek 50 så man har första tiden, och sen därefter köpa mer i den storleken som behövs.. :-)

2012-04-01 @ 09:55:48
URL: http://hemmahoscecilia.webblogg.se/
Anonym

De beror helt på, Anton hade 50 i ca 4 veckor de va jätte stort på han, han va 46cm :) men skulle hon vara liten kan alltid någon handla de om 56 är för stort, Anton fick massa !! Njut av sparkarna nu ;) kram Tessan

2012-04-01 @ 11:50:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0