Nyfiken i en strut

135 personer kikade in på min blogg igår! Helt otroligt. Vilka är ni? Varför tycker ni att det är roligt att kika in här? Berätta gärna. Jag är så nyfiken! 

Idag är det precis 10 små dagar kvar. Hoppas verkligen att dom villigt vill säga och kan se könet, för jag är lika nyfiken där. Är det någon som har varit på RUL i västervik och fått veta könet när ni undrat? Har fått höra ryktesväg att de kanske inte gör det nämnligen. Skulle bli lite besviken då. Ganska mycket till och med. Eller om ni har någon annan som frågat efter det. Berätta gärna också om vad ni vet om det! Tycker att man borde få veta det om man verkligen vill, men alla har ju sina synpunkter. Det har absolut inte med att göra att jag favoriserar ett kön, för just nu har jag verkligen INGEN aning om vad jag tror att det är. Jag anser att det är så mycket enklara att planera och köpa saker om man vet vad man väntar, men är lika glad för vad det än är, bara det är en frisk liten plutt!!

Ringde försäkringskassan idag för att försöka få rätsida om allt de där med föräldrapenningen. Om vad de trodde att man hamnade och hur de ser till situationen. Jag kommer alltså få räkna den anställningen jag har nu 3,5 månad framåt och sedan bakåt de månader jag varit timvikarie på samma ställe i ett halvår, så skulle de räkna ut ett snitt på det sedan. Min rektor skulle få fylla i massa papper på det sen när jag skickat in moderskapsintyget. Ingen aning om vad de kommer anse att jag får ut i f-penning sedan, men allt är bättre än lägstanivån. Om det blir som jag räknat så kommer jag ha 7-8 tusen ut att leva för iallafall, plus barnbidrag. Men man vet ju aldrig hur dom ser de. Hoppas jag når upp till de kriterierna iallafall. Har ju trotts allt jobbat ständigt. Vet inte om jag blev klokare av samtalet, men lite kanske. Skjuter undan det tills det är aktuellt.

Btw, bebis fick sin första kompis på posten idag :)




Kommentarer
Anonym

Fin blogg! Tycker det är lite tråkigt att inte daniel är med i inläggen alls. Han är hälften delaktig, bara "jag" hela tiden. Men grattis till er båda!

2012-03-20 @ 18:44:53
Sandra

Jo, det blir väl en hel del "jag" eftersom jag skriver ifrån mina egna tankar och synpunkter, eftersom det är min blogg, men har är med på det mesta vi gör ihop. Skriver med han en hel del också, så delaktig tycker jag att han är ändå. Tack så mycket!

2012-03-20 @ 19:06:22
URL: http://textavkarlek.blogg.se/
Elin #806

Åh, jag hade nog dödat för att få ett tidigt UL :P Fast nu så blev ju mitt RUL rätt så tidigt iaf..



Åh, jag har också köpt Dinglis speldosa och snutte :D Fast nyckelpigan. De är så fina!

2012-03-21 @ 01:29:30
URL: http://littleramona.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0