Föräldrapenningsdjungel

Åh!! Håller på att bli galen på denna jävla djungel. Fattar verkligen NADA. Nu är det dags att ta tag i sånt där jobbigt och krångligt. Skickade in moderskapsintyget för en vecka sedan och undarade när startpaketet och alla inkomstblanketter skulle komma, så ringde dom nu. Det var skickat idag, så borde få det nu i kommande dagarna. Nu ska man alltså skriva in sin inkomst. Jag som haft sån varierad hela tiden. STOR suck! Tur att man haft bra med jobb, men krångligt med alla olika siffror hit och dit. Ska fylla i den tillsammans med min arbetsgivare, sen får vi väl se vad jag får ut. Hoppas det går problemfritt. Sedan ska man ju planera hur man ska vara hemma osv. Gud vad mycket att hålla reda på. Nu tar jag en sak i taget, annars kommer jag gråta. Inte nog med att jag jobbat 12 timmar idag. PHU. Jaja. Nu slutar jag stirra upp mig, väntar in blanketterna och tar det ett steg i taget. Ska ringa efter mitt arbetsgivarintyg för senaste året också så jag har det. Hoppas beslutet går fort sen. Nu svamlar jag bara, men måste skriva av min förvirring. Haha. Det löser sig. Något roligare är att Daniel fått jobb över sommaren också. Räddade allting. Iallafall våra sparpengar och innebär att vi kan spara ÄNNU mer till våran lilla knodd istället för att vara tvugna att leva upp dom. Vi har nog en ängel över oss, för allting löser sig ju hela tiden. Har precis tryckt en pizza för både jag och Danne kom hem vid 7 ikväll. Tur att man aldrig är på jobbet. Orkade helt enkelt inte laga något, så det gick bli så. Imorgon går jag in i vecka 28!


Kommentarer
Cuisette

Det här fasar jag också inför! Jag har olika i lön varje månad och jobbar olika mycket. Är konstant livrädd för att jag inte ska få hel föräldrapenning utan att jag får domen om en minimipenning bara för att jag har jobbat så konstigt. Du får gärna uppdatera om hur det går!

2012-05-24 @ 12:00:01
URL: http://www.cuison.se
Bebilainen

Ja, det känns verkligen som en djungel det där. Men gör en lista och beta av en sak i taget, annars blir man mer galen än vad man redan är. Ska du söka graviditetspenning så sök i god tid ;)

2012-05-24 @ 17:22:18
URL: http://minbebis.com/blogg/bebilainen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0