Vecka 39! (38+0)

Ännu en vecka har sprungit iväg och jag längtar bara ännu mer efter den där lilla krabaten i magen. Hon ligger så långt ner att jag ofta knappt kan gå eller röra mig ordentligt utan att få ont. Du är mer än välkommen ut nu! Sista (förhoppningsvis) BM-besöket imorgon för att kika till ärtan, se hur hon har växt och lyssna på det lilla hjärtat. Ni önskade er en helbild på mig & magen, så denna veckan bjuder jag faktiskt på det även om jag är ofräsch! Det kan ju faktiskt vara mysigt att spara också.



Du är nu gravid i vecka 39. Bebisen är omkring 50-51 cm lång och väger ca 3.5-3.8 kg. De flesta bebisar ökar fortfarande i vikt men en del magrar faktiskt vid den här perioden. Det börjar bli trångt i livmodern nu och bebisen snurrar och vrider sig där inne så det kan hända att navelsträngen lägger sig runt halsen. Omkring 20% av alla bebisar föds med navelsträngen runt halsen, vilket kan påverka bebisens hjärtljud mot slutet av förlossningen. I de flesta fall innebär det inget hot mot bebisens hälsa och barnmorskan för helt enkelt navelsträngen över barnets huvud i samband med födseln.


Kommentarer
Anonym

Du är så snyggt gravid!!

2012-08-10 @ 08:11:10
Sandra

Åh tack snälla :)

2012-08-10 @ 09:55:17
URL: http://textavkarlek.blogg.se/
Cuisette

Nu är det inte lång tid kvar! Ska bli så kul att hänga med och kolla din blogg liiite extra ofta för att se om det kommit någon liten än.. :)

2012-08-10 @ 12:03:41
URL: http://www.cuison.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0