En dag i solen

Kan väl säga att denna dagen har varit trevlig än så länge. Vaknade och mådde bra, åt frukost på balkongen i solen och färgade håret. Är numera röd/svart i hööret. Gick ner till stan med Danne, mötte upp Emil och satte oss på Saharas uteservering. Fick så snällt ta en cola & försökte äta lite i form av en räkmacka. Halva gick ner iallafall. Fick även med mig ett fjäderhalsband och pilotbrillor hem. Några alkoholfria öl och jordgubbar också som jag tänkte smutta på ikväll. Imorgon står det grillning på schemat. MMM grillad majs!





Kommentarer
Lina

Hej!



Super nice blogg du har.

men jag har en fråga, ingen otrevlig utan bara en liten undran såhär på kvällskvisten.



VARFÖR går du ut och vistas bland folk dagen EFTER du haft maginfluensa, spytt osv?

Helst ska man vänta 48 timmar innan man vistas bland folk från sista gången man spytt.



Och ibland skriver du att du har feber och är jätte förskyld, men ändå tar du en panodil/ipren/alvedon på morgonen och sen går till jobbet som är ett dagis.

Förstår att du vill jobba och vara ute i solen, men är det verkligen värt de att smitta andra? :(



Ska fortsätta läsa din blogg, du skriver as bra och tar sjukt bra bilder.

kram /L

2012-03-28 @ 22:22:43
Sandra

Hej Lina!

Jag gick ut på dagen på fredagen när jag spydde tidigt på onsdagsnatten, så ansåg att jag var frisk och inte smittade längre. Och förkyld är man oavbrutet när man jobbar med barn. Barnen är mer förkylda än mig, så det är ingen anledning till att vara hemma i mitt yrke :p Finns alltid barn som är sjuka och smittar runt ändå. Går inte att undgå.



Ha det gott!

2012-03-28 @ 22:51:06
URL: http://textavkarlek.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0